Login

INFORMACJA O OCHRONIE PRYWATNOŚCI

Wersja PDF do pobrania

Trusted. Unique. Inspiring. W TUI tworzymy niezapomniane chwile dla naszych klientów na całym świecie i spełniamy ich marzenia. Ochrona danych osobowych naszych klientów jest ważną częścią tego zamierzenia. Chcemy mieć pewność, że Twoje dane są u nas bezpieczne i przedstawić sposób ich wykorzystywania, który zapewnia naszym klientom lepsze, bardziej wyjątkowe i inspirujące doświadczenie. Więcej informacji o nas można znaleźć na stronie internetowej Grupy TUI.

Zawartość niniejszej Polityki Prywatności

Administratorem danych osobowych jest firma Wolters Reisen GmbH (w niniejszej Informacji o ochronie Prywatności nazywana „my” lub „nas”), spółka należąca do Grupy TUI.

Jesteśmy zaangażowani w zapewnienie odpowiedniego sposobu gromadzenia, wykorzystywania i ochrony danych osobowych. Twoja prywatność jest dla nas ważna, zachęcamy więc do zapoznania się z niniejszą Informacją o ochronie prywatności. Określa ona:

  • rodzaje i cele gromadzenia danych osobowych.
  • kiedy i w jaki sposób możemy udostępnić dane osobowe w ramach Grupy TUI i innym organizacjom.
  • możliwości uzyskania dostępu i aktualizacji swych danych osobowych.

Staraliśmy się zapewnić, by niniejsza Informacja była możliwie jak najprostsza, ale jeśli określenia takie jak administrator danych lub szczególne kategorie danych osobowych są Ci obce, zapoznaj się z sekcją Kluczowe pojęcia.

Gromadzone dane osobowe

Przy rejestracji w dowolnym z naszych serwisów podajesz nam:

  • dane dotyczące tożsamości, takie jak np. adres, adres e-mail, numer telefonu i data urodzenia.
  • swoje dane logowania na konto, takie jak adres e-mail i hasło.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych lub korzystania z naszych aplikacji mobilnych możemy gromadzić następujące informacje:

  • preferencje dotyczące podróży,
  • informacje na temat Twoich zachowań w sieci w obrębie naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych,
  • informacje na temat kliknięcia na jedną z naszych reklam, w tym tych przedstawionych na stronach innych organizacji,
  • informacje o sposobie uzyskania dostępu do naszych usług cyfrowych, włączając system operacyjny, adres IP, identyfikatory internetowe i dane przeglądarki,
  • preferencje społeczne, zainteresowania i aktywności.

Przy zakupie produktów w naszych agencjach, Call Center lub w internecie możemy gromadzić następujące informacje:

  • informacje pasażerskie, dane paszportowe, inne dane z dokumentu tożsamości,
  • dane ubezpieczeniowe,
  • istotne dane medyczne oraz wszelkie dane szczególne, wymagania związane z dietą, wyznaniem lub niepełnosprawnością, 
  • informacje na temat zakupów, włączając dokonane zakupy, czas i miejsce zakupu, sposób płatności, kredyty lub inne informacje dot. płatności,
  • informacje na temat Twoich zachowań w sieci w obrębie naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych,
  • informacje na temat kliknięcia na jedną z naszych reklam, w tym tych przedstawionych na stronach innych organizacji,
  • informacje o sposobie uzyskania dostępu do naszych usług cyfrowych, włączając system operacyjny, adres IP, identyfikatory internetowe i dane przeglądarki,
  • preferencje społeczne, zainteresowania i aktywności.

W przypadku, gdy kontaktujesz się z nami lub my kontaktujemy się z Tobą, bądź jeśli bierzesz udział w promocjach, konkursach, ankietach i kwestionariuszach na temat naszych usług możemy gromadzić:

  • dane osobowe podane do celów kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej i telefonu lub mediów społecznościowych, takie jak imię i nazwisko, nazwa użytkownika i dane kontaktowe,
  • szczegóły wysyłanych przez nas i otwartych przez Ciebie wiadomości e-mail i innego rodzaju komunikacji cyfrowej, włączając wszelkie zawarte w nich linki, z których skorzystasz,
  • Twoje opinie i udział w ankietach i kwestionariuszach klientów.

Inne źródła danych osobowych

  • Mamy prawo korzystać z danych osobowych z innych źródeł, takich jak wyspecjalizowane firmy, które dostarczają informacje, partnerzy handlowi i rejestry publiczne.
  • Twoja firma ubezpieczeniowa, jej agenci i personel medyczny mogą wymieniać z nami istotne dane osobowe oraz szczególne kategorie danych osobowych w sytuacji, w której jedna ze stron musi podjąć działania w Twoim imieniu lub w interesie innych klientów albo w sytuacjach nadzwyczajnych.
  • W przypadku logowania się do naszych platform i usług internetowych przy użyciu danych uwierzytelniających sieci społecznościowej, np. Facebook, Google+ lub Twitter, wyrażasz zgodę na udostępnienie nam swoich danych użytkownika. Są to na przykład imię i nazwisko, adres e-mail, data urodzenia, lokalizacja oraz wszelkie inne przekazywane nam informacje.
  • Mamy prawo korzystać z obrazów z kamer przemysłowych, adresów IP i informacji o przeglądarce uzyskanych w obrębie lub w bezpośrednim sąsiedztwie naszych agencji, biur, innych budynków i statków wycieczkowych.

 Udostępniane dane osobowe innych osób

  • Wykorzystujemy dane osobowe innych osób dostarczone nam przez Ciebie w ramach rezerwacji.

Udostępniając dane osobowe innych osób, musisz mieć pewność, że osoby te wyrażają na to zgodę i jesteś upoważniony/-a do udostępnienia tych danych. W razie potrzeby należy się również upewnić, że osoby te mają świadomość sposobu wykorzystywania przez nas ich danych osobowych.

Wykorzystywanie danych osobowych

Danych osobowych używamy na różne sposoby opisane poniżej.

Dostarczenie i realizacja zamówionych produktów i usług

Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne do celów zarządzania Twoim kontem lub rezerwacjami, zapewnienia dostępu do produktów i usług, które chcesz zakupić, oraz do udzielania wsparcia w odniesieniu do wszelkich usług i ewentualnego zwrotu kosztów.

Dane z Trafficpartner, biur podróży i od wynajmujących są wykorzystywane i przetwarzane w ramach procesów wynikających ze stosunku handlowego.

Zarządzanie naszymi produktami, usługami i codzienną działalnością oraz ich ulepszanie

Dane osobowe wykorzystujemy w celu zarządzania naszymi produktami, stronami internetowymi, aplikacjami mobilnymi, programami lojalnościowymi i innymi usługami oraz w celu ich ulepszania.

Monitorujemy sposób korzystania z naszych usług w celu zapewnienia ochrony Twoich danych osobowych, wykrywania oszustw oraz innych przestępstw i nadużyć związanych z naszymi usługami, a także zapobiegania im. Dzięki temu możemy zapewnić bezpieczne korzystanie z naszych usług.

Dane osobowe wolno nam wykorzystywać w celu reagowania na incydenty związane z bezpieczeństwem, zakłócenia lub inne podobne zdarzenia, a także zarządzania nimi. Może tu chodzić m.in. o kwestie medyczne i ubezpieczeniowe.

Z danych osobowych wolno nam korzystać w celu prowadzenia badań rynku oraz wewnętrznej działalności rozwojowej, a także rozwijania i ulepszania gamy naszych produktów, usług, agencji, systemów IT, bezpieczeństwa, know-how i metod komunikowania się z klientami.

Wykorzystujemy nagrania z kamer przemysłowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i klientom naszych agencji, biur i innych budynków, a także w celu zapobiegania, wykrywania i ścigania przestępstw. Możemy również korzystać z tych obrazów w celu wykonania lub obrony naszych praw.

Personalizacja doświadczenia klienta

Chcemy mieć pewność, że wiadomości marketingowe (również reklama internetowa) odnoszące się do naszych produktów i usług, a także komunikacja pochodząca od naszych dostawców, partnerów handlowych oraz Grupy TUI są dopasowane do Twoich zainteresowań.

W tym celu korzystamy z danych osobowych, aby lepiej poznać Twoje zainteresowania, co pozwoli nam spróbować określić inne produkty, usługi i informacje, które mogą Cię najbardziej zainteresować. Dzięki temu możemy dostosować nasze wiadomości w taki sposób, aby były one bardziej odpowiednie dla Ciebie i ciekawsze.

Śledzenie zachowań w sieci i dokonywanych zakupów pomaga nam lepiej zrozumieć Ciebie jako klienta oraz dostarczać spersonalizowane oferty i usługi.

Wolno nam również uwzględniać odpowiedzi na komunikację marketingową odnoszące się do oferowanych przez nas produktów i usług. Pozwala nam to oferować produkty i usługi, które lepiej spełniają Twoje potrzeby jako klienta.

Jeśli nie chcesz otrzymywać od nas spersonalizowanych usług, możesz w dowolnym momencie zmienić swoje preferencje kontaktując się z nami online, telefonicznie lub pisemnie (np. przez e-mail). Zaktualizujemy Twoje dane tak szybko, jak to możliwe.

Nawiązywanie kontaktu i interakcji z klientem

Chcemy zapewnić lepszą obsługę klienta. Kiedy się z nami kontaktujesz, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej, telefonu lub mediów społecznościowych, możemy wykorzystywać Twoje dane osobowe w celu jak najlepszej i najszybszej obsługi.

Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne do zarządzania wszelkimi promocjami i konkursami, w których zechcesz uczestniczyć. Dotyczy to również promocji i konkursów organizowanych we współpracy z naszymi dostawcami i partnerami handlowymi. Na przykład, jeśli wygrasz nagrodę.

Zapraszamy Cię do udziału w ankietach dla klientów i innych badaniach rynku przeprowadzanych przez Grupę TUI i inne firmy w naszym imieniu.

Aby móc poznać Cię lepiej jako klienta i być w stanie zapewnić obsługę oraz komunikację marketingową (w tym reklamy internetowe dopasowane do Twoich zainteresowań), wolno nam łączyć dane osobowe gromadzone podczas dokonywania zakupów w agencjach z danymi osobowymi pochodzącymi z naszych stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych źródeł.

Nie sprzedajemy danych osobowych osobom trzecim.

Komunikacja marketingowa

Od czasu do czasu możemy wysyłać Ci odpowiednie oferty i wiadomości o naszych produktach i usługach na wiele sposobów, w tym pocztą e-mail. Chcemy również wysyłać Ci informacje o produktach i usługach innych firm, które naszym zdaniem mogą być dla Ciebie interesujące. Będziemy to robić tylko po uprzednim wyrażeniu przez Ciebie zgody na otrzymywanie takich informacji marketingowych.

Przy rezerwacji lub rejestracji zapytamy Cię, czy chcesz otrzymywać informacje marketingowe. Możesz w dowolnym momencie zmienić swoje preferencje marketingowe za pośrednictwem internetu, telefonicznie, za pomocą linku do rezygnacji, np. z newslettera, w naszych e-mailach marketingowych lub pisząc do nas (np. e-mail). Oczywiście wybór należy do Ciebie, ale jeśli uznasz, że nie chcesz otrzymywać od nas informacji marketingowych, uniemożliwi to otrzymywanie atrakcyjnych ofert lub promocji, które mogą być dla Ciebie interesujące.

Mimo to nadal możesz otrzymywać od nas informacje związane z zakupionymi usługami. Mogą to być na przykład potwierdzenia dokonywanych rezerwacji i ważne informacje na temat korzystania z naszych produktów lub usług.

Badania rynku

Chcielibyśmy poznać Twoją opinię, która pomoże nam udoskonalić nasze produkty i usługi, dlatego możemy skontaktować się z Tobą w celu przeprowadzenia badań rynkowych. Zawsze możesz zdecydować o tym, czy chcesz wziąć udział w naszych badaniach rynku.

Udostępnianie danych osobowych dostawcom i partnerom handlowym

W celu dostarczenia zamawianych produktów lub usług musimy udostępniać dane osobowe naszym dostawcom odpowiedzialnym za przygotowanie podróży, w tym liniom lotniczym, hotelom, wynajmującym kwatery i firmom transportowym.

Współpracujemy również ze starannie wybranymi dostawcami, którzy realizują określone funkcje w naszym imieniu. Są to na przykład firmy, które pomagają nam w zakresie usług IT, przechowywania i łączenia danych, marketingu, badania rynku, przetwarzania płatności oraz dostarczania produktów i usług.

Może zaistnieć konieczność udostępnienia danych osobowych w celu ustalenia, wykonania lub obrony naszych praw, co dotyczy również udostępnienia danych osobowych osobom trzecim, np. w celu zapobiegania oszustwom oraz obniżenia ryzyka kredytowego.

Jeżeli przekazujemy dane osobowe innym podmiotom, wymagamy od nich przechowywania tych danych w bezpiecznym miejscu i zakazujemy ich wykorzystywania dla własnych celów marketingowych.

Przekazujemy tylko minimalny zakres danych osobowych, które umożliwiają naszym dostawcom i partnerom handlowym świadczenie usług na Twoją i naszą rzecz.

Udostępnianie danych osobowych organom państwowym

W celu odbycia podróży może być wymagane (zgodnie z wymogami organów rządowych w miejscach wylotu/odjazdu i/lub docelowym) ujawnienie i przetwarzanie Twoich danych osobowych dla celów imigracyjnych, kontroli granicznej, zapewnienia bezpieczeństwa i zwalczania terroryzmu bądź innych celów, które takie władze uznają za właściwe.

Niektóre kraje umożliwiają wjazd pod warunkiem przekazania rozszerzonych danych osobowych (np. w ramach porozumień Caricom API Data i amerykańskiego programu „US Secure Flight Data”). Wymagania te mogą się różnić w zależności od celu podróży i zalecamy ich sprawdzenie przed każdym wyjazdem. Chętnie pomożemy, nawet jeśli nie jesteśmy do tego zobowiązani.

Wolno nam udostępniać niezbędny minimalny zakres danych osobowych innym organom publicznym, jeśli zobowiązują nas do tego przepisy prawa lub jest to prawnie dozwolone.

Udostępnianie danych osobowych dostawcom w ramach Grupy TUI

Niniejsza Informacja o ochronie prywatności ma zastosowanie do wszystkich usług oferowanych przez Grupę TUI, ale nie obejmuje usług, w odniesieniu do których wydano odrębne informacje o ochronie prywatności. Wolno nam udostępniać niezbędny minimalny zakres danych osobowych innym spółkom wchodzącym w skład Grupy TUI, na przykład w celu dostarczenia zamawianych produktów i usług, zarządzania naszymi produktami, usługami i codzienną działalnością oraz ich ulepszania, personalizowania doświadczenia, w stosownych przypadkach w celu nawiązania kontaktu i interakcji z klientami oraz, jeśli jest to dozwolone i właściwe, w celach marketingowych lub badań rynku.

Możemy także udostępniać dane osobowe podmiotowi, któremu sprzedamy lub na którego scedujemy (lub z którym przystąpiliśmy do negocjacji w sprawie sprzedaży lub cesji) którąkolwiek z naszych spółek albo nasze prawa i obowiązki wynikające z dowolnej umowy zawartej z klientem. Jeżeli cesja lub sprzedaż zostanie zrealizowana, podmiot otrzymujący dane osobowe może je wykorzystywać zgodnie z niniejszą Informacją o ochronie prywatności.

Ochrona danych osobowych

Wiemy, jak ważne jest zapewnienie ochrony i zarządzanie Twoimi danymi osobowymi. Stosujemy odpowiednie środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych osobowych przed przypadkową utratą oraz nieuprawnionym dostępem, wykorzystaniem, zmianą i ujawnieniem.

Bezpieczeństwo danych zależy jednak również od Ciebie. Na przykład w przypadku otrzymania od nas lub wybrania hasła dostępu do niektórych usług, jesteś odpowiedzialny/-a za zachowanie tego hasła w tajemnicy.

Uzyskane od Ciebie dane osobowe mogą być m.in. przesyłane do miejsc znajdujących się poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i tam przechowywane. Mogą być również przetwarzane przez podmioty działające poza EOG, które pracują dla nas lub dla jednego z naszych dostawców. Wprowadziliśmy odpowiednie zabezpieczenia, aby zagwarantować, że dane osobowe są odpowiednio chronione i traktowane zgodnie z niniejszą Informacją o ochronie prywatności. Zabezpieczenia te obejmują m.in. odpowiednie klauzule umowne, takie jak np. standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską oraz odpowiednie środki bezpieczeństwa.

Archiwizacja danych

Będziemy przechowywać Twoje dane osobowe tylko tak długo, jak jest to niezbędne dla celów określonych w niniejszej Informacji o ochronie prywatności i/lub w celu spełnienia wymogów prawnych. Po tym okresie w bezpieczny sposób usuniemy Twoje dane osobowe. Jeżeli po upływie tego okresu dane będą potrzebne do zgodnych z prawem celów analitycznych, historycznych lub innych celów, podejmiemy odpowiednie kroki w celu ich anonimizacji.

Informacje o plikach cookie i podobnych technologiach

Cookie to małe pliki danych, za pomocą których strony internetowe gromadzą i przechowują szereg danych z komputerów stacjonarnych, laptopów lub urządzeń mobilnych. Pliki cookie pozwalają nam udostępniać ważne funkcje i możliwości funkcjonalne na naszych stronach internetowych oraz w naszych aplikacjach mobilnych i wykorzystujemy je w celu poprawy jakości obsługi klienta. Zapoznaj się z naszą oddzielną Polityką cookie.

Linki do innych stron

Nasze strony internetowe i aplikacje mobilne mogą zawierać linki do stron internetowych prowadzonych przez inne podmioty, które określiły własne zasady ochrony prywatności. Przed podaniem jakichkolwiek danych osobowych na stronie internetowej innego podmiotu zapoznaj się z udostępnianymi przez niego warunkami użytkowania i informacjami o ochronie prywatności, ponieważ nie ponosimy odpowiedzialności za działanie witryn innych podmiotów.

Funkcje mediów społecznościowych

Nasze strony internetowe i aplikacje mobilne mogą zawierać funkcje mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Google+ i Pinterest, które określiły własne zasady ochrony prywatności.

Przed podaniem jakichkolwiek danych osobowych na stronie internetowej innej organizacji dokładnie zapoznaj się z warunkami i informacjami o ochronie prywatności, ponieważ nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za te funkcje.

Uzyskiwanie dostępu i aktualizacja danych osobowych; reklamacje

Masz prawo zażądać kopii swych danych osobowych, które znajdują się w naszym posiadaniu. Możesz napisać do nas i wystąpić z prośbą o udostępnienie kopii innych dotyczących Ciebie danych osobowych, którymi dysponujemy.

Podaj wszelkie informacje, które pozwolą nam zidentyfikować i zlokalizować Twoje dane osobowe. W miarę możliwości dostęp do danych zostanie zapewniony bezpłatnie, z wyjątkiem zażądania kolejnych kopii danych. W takim przypadku możemy pobrać stosowną opłatę z tytułu poniesionych kosztów administracyjnych.

Chcemy się upewnić, że Twoje dane osobowe, które znajdują się w naszym posiadaniu, są prawidłowe i aktualne. Jeżeli którekolwiek z tych informacji są niepoprawne, powiadom nas o tym.

Możesz również poprosić o skorygowanie lub usunięcie swoich danych osobowych, wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych oraz, o ile jest to technicznie wykonalne, poprosić o przekazanie udostępnionych nam danych osobowych innemu podmiotowi.

Dokonamy aktualizacji lub usunięcia Twoich danych, chyba że mamy obowiązek ich zachowania do celów prowadzenia działalności lub przestrzegania prawa.

Możesz również skontaktować się z nami w przypadku zastrzeżeń co do sposobu gromadzenia, przechowywania lub wykorzystywania Twoich danych osobowych. Naszym celem jest jak najskuteczniejsze rozpatrywanie reklamacji. Jeżeli jednak nasza odpowiedź nie jest satysfakcjonująca, możesz się również zwrócić do miejscowego organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych www.lfd.niedersachsen.de.

Pisemne zapytanie lub skargę możesz złożyć w Dziale Prawnym lub u inspektora ds. ochrony danych.

Adres: Wolters Reisen GmbH, Parsevalstraße 7a, 40468 Düsseldorf / Niemcy

E-mail: datenschutz@tuivillas.com

Pamiętaj, że przed podjęciem działań w odniesieniu do żądania lub skargi możemy wymagać zweryfikowania Twojej tożsamości. Możemy również wymagać przekazania dalszych informacji, aby się upewnić, że posiadasz odpowiednie upoważnienie do złożenia wniosku lub skargi, np. jeśli kontaktujesz się z nami w imieniu innej osoby.

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Gromadzimy i wykorzystujemy Twoje dane osobowe pod warunkiem spełnienia co najmniej jednego z następujących warunków:

  • Posiadamy Twoją zgodę;

Przykład: Konto wynajmującego

Udzielasz nam zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w przypadku, gdy rejestrujesz konto wynajmującego jako osoba wynajmująca kwatery.

  • Jest to niezbędne w celu umożliwienia kontaktu z Tobą lub podjęcia na Twoje życzenie stosownych działań przed zawarciem umowy;

Przykład: Dostarczenie i realizacja zamówionych produktów i usług

Musimy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu zarządzania Twoim kontem lub rezerwacjami, zapewnienia dostępu do produktów i usług, które chcesz zakupić i udzielania pomocy w odniesieniu do wszelkich zamówień i ewentualnego zwrotu kosztów.

  • Jest to niezbędne w celu spełnienia zobowiązania prawnego;

Przykład: Udostępnianie danych osobowych organom państwowym

W celu odbycia podróży może być wymagane (zgodnie z wymogami organów rządowych w miejscach wylotu/odjazdu i/lub docelowym) ujawnienie i przetwarzanie Twoich danych osobowych dla celów imigracyjnych, kontroli granicznej, zapewnienia bezpieczeństwa i zwalczania terroryzmu bądź innych celów, które takie władze uznają za właściwe.

  • Jest to niezbędne w celu ochrony żywotnych interesów Twoich lub innych osób;

Przykład: W sytuacji nadzwyczajnej

Twoja firma ubezpieczeniowa, jej agenci i personel medyczny mogą wymieniać z nami istotne dane osobowe oraz szczególne kategorie danych osobowych. Może to mieć miejsce w sytuacji, w której my lub wyżej wymienione osoby muszą podjąć działania w Twoim imieniu, w interesie innych klientów lub w sytuacjach nadzwyczajnych.

  • Przetwarzanie leży w interesie publicznym lub dysponujemy odpowiednim upoważnieniem;

Przykład: Środki bezpieczeństwa

Dane osobowe wolno nam wykorzystywać w celu reagowania na incydenty związane z bezpieczeństwem, zakłócenia lub inne podobne zdarzenia, a także zarządzania nimi, w tym do celów medycznych i ubezpieczeniowych.

  • Leży to w uzasadnionym interesie naszym lub osób trzecich, o ile nie powoduje to uchylenia Twoich interesów lub praw.

Przykład: Personalizacja doświadczenia klienta

Możemy korzystać z Twoich danych osobowych, aby lepiej poznać Twoje zainteresowania, co pozwoli nam spróbować określić inne produkty, usługi i informacje, które mogą Cię najbardziej zainteresować. Dzięki temu możemy dostosować nasze wiadomości w taki sposób, aby były one bardziej odpowiednie dla Ciebie i ciekawsze.

W przypadku konieczności przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych, na przykład danych dotyczących zdrowia ze względów medycznych, zrobimy to tylko w przypadku spełnienia jednego lub większej liczby dodatkowych warunków: na przykład jeżeli posiadamy Twoją wyraźną zgodę; jest to niezbędne do ochrony żywotnych interesów Twoich lub innej osoby, a Ty jesteś fizycznie lub prawnie niezdolny/-a do udzielenia zgody; jest to konieczne do ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych; jest to niezbędne ze względu na istotny interes publiczny.

Bezpieczeństwo w sieci

Próby oszukiwania w internecie zdarzają się coraz częściej, a oszuści są coraz bardziej profesjonalni. W związku z tym chcemy poinformować Cię o możliwych zagrożeniach. Zapoznaj się z poniższymi informacjami:

Uważaj na phishing:

Na pierwszy rzut oka nie zawsze jest oczywiste, czy wiadomość e-mail lub strona internetowa jest prawdziwa. Fałszywe wiadomości i strony często wyglądają do złudzenia prawdziwie. Pierwszą wskazówkę stanowi domena. Podejrzanie są końcówki takie jak np. ...tuix zamiast ...tui lub ...adraveo zamiast …atraveo. Fałszywe wiadomości często zawierają również konkretne żądania płatności. Jeśli otrzymałeś/-aś wiadomość e-mail, która według Ciebie nie pochodzi od nas, nie odpowiadaj na nią ani nie klikaj na linki lub załączniki. Zgłoś ten incydent drogą mailową na adres serwisobslugiklienta@tuivillas.com. Utwórz w tym celu nową wiadomość e-mail i załącz do niej podejrzaną wiadomość. Ten wariant daje nam lepsze możliwości prześledzenia pochodzenia wiadomości.

Uważaj na fałszywe oferty w internecie:

Niełatwo jest również zidentyfikować podrobione oferty lub platformy sprzedaży. Niektóre z nich to kopie oryginalnych sklepów internetowych, które wydają się być godne zaufania – w tym podrobione ogólne warunki handlowe i impressum. Należy być krytycznym wobec stron zawierających nietypowo dobre oferty. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności strony internetowej lub oferty prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod adresem serwisobslugiklienta@tuivillas.com lub numerem telefonu +49 (0)211 66 88 78-870.

Z nieuczciwą ofertą możemy mieć do czynienia również wówczas, gdy jedyną akceptowaną metodą płatności jest przelew bankowy. Oszuści często mają siedzibę za granicą, a ich oferta zazwyczaj nie istnieje. Przed dokonaniem rezerwacji w internecie możesz uzyskać informacje o sklepie za pośrednictwem wyszukiwarek lub forów. Centrale konsumenckie również udzielają informacji na temat bieżących przypadków nadużyć. W razie wątpliwości, czy jest to podrobiona oferta, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod adresem serwisobslugiklienta@tuivillas.com lub numerem telefonu +49 (0)211 66 88 78-870.

Nigdy nie poprosimy Cię o przelanie zaliczki ani pełnej ceny podróży na konto zagraniczne. Unikaj usług płatniczych takich jak Western Union, paysafe czy Ukash.

Chroń swoje dane:

Nigdy nie wpisuj swoich danych logowania na nieznanych lub pozornie znanych stronach internetowych, nawet jeśli zostaniesz o to wyraźnie poproszony/-a. Uważnie sprawdź domenę i bądź szczególnie ostrożny/-a w przypadku kombinacji takich jak ... tuix.de zamiast ... tui.de lub ... adraveo.com zamiast ... atraveo.com. Bezpieczne strony można rozpoznać po symbolu kłódki i skrócie „https”w pasku adresu przeglądarki. atraveo nigdy nie poprosi o wprowadzenie danych na niezaszyfrowanej stronie internetowej („http” zamiast „https”).

Więcej informacji na temat bezpieczeństwa w internecie można znaleźć na stronie internetowej Federalnego Urzędu Bezpieczeństwa Informacji.

Zmiany do niniejszej Informacji o ochronie prywatności

Niniejsza Informacja o ochronie prywatności zastępuje wszystkie poprzednie wersje. Możemy w dowolnym momencie zmienić treść niniejszej Informacji, dlatego sprawdzaj ją regularnie na naszej stronie internetowej pod kątem aktualizacji. Jeśli zmiany są znaczące, umieścimy na naszej stronie internetowej wyraźne powiadomienie na ten temat. Ponadto, jeśli uznamy to za właściwe, wyślemy elektroniczne powiadomienie o zmianach Informacji o ochronie prywatności.

Ostatnia aktualizacja: maj 2018

Kluczowe pojęcia

Administrator danych Administrator danych określa cel i sposób wykorzystywania danych osobowych.

Europejski Obszar Gospodarczy (EOG): państwa członkowskie UE oraz Norwegia, Islandia i Liechtenstein.

Reklamy online: wiadomości reklamowe, które można zobaczyć w internecie.

Szczególne kategorie danych osobowych: Są to kategorie danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność do związków zawodowych, dane genetyczne, dane biometryczne jednoznacznie identyfikujące osobę fizyczną, dane dotyczące zdrowia oraz dane dotyczące życia seksualnego lub orientacji seksualnej osoby fizycznej.

Caricom API Data: Niektóre lub wszystkie państwa Caricom zawarły porozumienia ze Stanami Zjednoczonymi, zgodnie z którymi rozszerzone dane osobowe wymagane przez państwa CARICOM do celów bezpieczeństwa granic i im udostępniane są przekazywane amerykańskiemu Departamentowi Bezpieczeństwa Wewnętrznego w celu przetwarzania na zlecenie tych państw Caricom. Więcej informacji na stronie Caricom.

Amerykański program Secure Flight Data: Amerykańska Administracja Bezpieczeństwa Transportu (TSA) wymaga podania imienia i nazwiska, daty urodzenia oraz płci do celów kontroli list pasażerów. Możesz również podać swój Redress Number, jeśli go posiadasz. Niedostarczenie danych może skutkować odmową przewozu lub wejścia na pokład. TSA może udostępniać przekazane informacje organom ścigania lub agencjom wywiadowczym bądź innym organom w ramach publicznego systemu wymiany informacji. Więcej informacji na stronie TSA.

INFORMACJA O PLIKACH COOKIE

Informacje o plikach cookie i podobnych technologiach

Cookie to małe pliki danych, za pomocą których strony internetowe gromadzą i przechowują szereg danych z komputerów stacjonarnych, laptopów lub urządzeń mobilnych. Pliki cookie pozwalają nam udostępniać ważne funkcje i możliwości funkcjonalne na naszych stronach internetowych oraz w naszych aplikacjach mobilnych i wykorzystujemy je w celu poprawy jakości obsługi klienta. Za naszym pozwoleniem na naszych stron internetowych i w aplikacjach mobilnych mogą zostać umieszczone pliki cookie obcych firm. Wykorzystujemy cookie, m.in. w następujących celach

Ulepszanie sposobu działania naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych

Pliki cookie pozwalają nam ulepszać sposób działania naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych, abyśmy mogli personalizować Twoje doświadczenia i umożliwiać Ci korzystanie z wielu przydatnych funkcji. Dzięki cookie możemy na przykład prześledzić co rezerwujesz, kiedy przechodzisz przez poszczególne etapy procesu rezerwacji; możemy zapamiętać Twoje preferencje, jak np. ostatnie wyszukiwania lub wpisane daty urlopów i zawartość Twojego koszyka online.

Poprawa skuteczności naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych

Cookie pomagają nam zrozumieć sposób użytkowania naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych, na przykład kiedy informujesz nas, czy podczas korzystania ze strony otrzymujesz komunikaty o błędach, a my możemy testować różne warianty naszej strony i aplikacji mobilnych. Analizy stron internetowych, w tym Google Analytics i AT Internet, dostarczają informacji o tym, ile osób odwiedza nasze strony i aplikacje mobilne, które obszary naszej strony i aplikacji mobilnych cieszą się największym zainteresowaniem i czy istnieją trendy, np. takie, że określone strony są w większości wyświetlane przez osoby w określonym kraju. Te pliki cookie pomagają nam również poprawić jakość korzystania z naszej strony.

Udostępnianie odpowiednich reklam online

Wykorzystujemy pliki cookie, aby udostępniać reklamy online, które uważamy za szczególnie ciekawe dla Ciebie podczas odwiedzania naszej strony internetowej, aplikacji mobilnych i innych stron internetowych. Te pliki cookie pomagają nam na przykład proponować Ci loty z najbliższego lotniska, wakacje w miejscu, które Cię zainteresowało lub produkty, które być może Ci się podobają.

Pliki te mogą gromadzić dane o Twoim zachowaniu w sieci, jak np. Twój adres IP, strona internetowa, która zaprowadziła Cię na naszą stronę, a także informacje o historii Twoich zamówień lub zawartości Twojego koszyka.

Oznacza to, że nasze reklamy wyświetlają Ci się na naszych stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych oraz na stronach innych firm. Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych możesz również zobaczyć reklamy innych firm.

Aby udostępniać Ci tylko interesujące Cię reklamy, dane gromadzone w przeglądarce Twoich urządzeń łączymy również z innymi zgromadzonymi przez nas danymi.

Mierzenie efektywności naszej komunikacji marketingowej łącznie z reklamą online

Pliki cookie mogą nam powiedzieć, czy i jak dawno temu widziałeś/-aś konkretną reklamę. Informacja ta daje nam możliwość zmierzenia efektywności naszych internetowych kampanii reklamowych i sprawdzenia, ile razy wyświetliła Ci się dana reklama. Zapobiega to wielokrotnemu wyświetlaniu Ci tych samych reklam. Wykorzystujemy pliki cookie również do pomiaru efektywności naszej komunikacji marketingowej, na przykład w celu sprawdzenia, czy otworzyłeś/-aś e-mail marketingowy, który Ci wysłaliśmy.

Twoje możliwości wyboru w zakresie plików cookie

Możesz wykorzystać ustawienia swojej przeglądarki, aby akceptować lub odrzucać nowe cookie i usuwać już zapisane. Możesz również tak ustawić swoją przeglądarkę, aby za każdym razem otrzymywać powiadomienie, jeśli na Twoim komputerze lub innych urządzeniu zostaną zapisane nowe cookie. Więcej informacji o możliwościach zarządzania plikami cookie znajdziesz na stronach All About Cookies i Your Online Choices.

Jeżeli zdecydujesz się wyłączyć niektóre lub wszystkie cookie, możesz utracić możliwość korzystania z naszych stron internetowych lub aplikacji mobilnych w pełnym zakresie. Niemożliwie może się okazać na przykład dodawanie artykułów do koszyka, przejście do kasy czy zamawianie naszych produktów i usług, które wymagają logowania.

Jeżeli pokazujemy spersonalizowane reklamy na stronach internetowych innych firm, z reguły wyświetla się ikona AdChoices. Kliknięcie tej ikony powoduje wyświetlenie specjalnej instrukcji, która wyjaśnia, jak możesz kontrolować swoje ustawienia dotyczące reklamy online. Więcej informacji można znaleźć na stronie YourAdChoices.

Zmiany w naszej Informacji o plikach cookie

Niniejsza Informacja zastępuje wszystkie poprzednie wersje. Możemy w dowolnym momencie zmienić treść niniejszej Informacji, dlatego sprawdzaj ją regularnie na naszej stronie internetowej pod kątem aktualizacji. Jeśli zmiany są znaczące, umieścimy na naszej stronie internetowej wyraźne powiadomienie na ten temat. Ponadto, jeśli uznamy to za właściwe, wyślemy elektroniczne powiadomienie o zmianach Informacji o plikach cookie.

Ostatnia aktualizacja: maj 2018

Kluczowe pojęcia

Analiza stron internetowych: Analizy stron internetowych, jak np. Analytics, Google Optimize i AT Internet, pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony. Mamy przy tym wgląd do szeregu raportów, jak wygląda interakcja odwiedzających z naszą stroną internetową i aplikacjami mobilnymi. Pomaga nam to stale ulepszać nasze strony zgodnie z preferencjami użytkowników.

Analizy stron internetowych wykorzystują tzw. własne pliki cookie, aby śledzić interakcje odwiedzających. My stosujemy je po to, aby zbierać informacje o sposobie korzystania przez użytkowników z naszej strony i aplikacji mobilnych. Na podstawie tych informacji sporządzamy raporty, które pomagają nam udoskonalać naszą stronę internetową.

Niniejsza strona internetowa korzysta z Google Analytics, usługi analizy internetowej oferowanej przez Google LLC. („Google”). Google Analytics wykorzystuje tzw. „cookies”, pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim komputerze i umożliwiają analizę korzystania przez Ciebie ze strony internetowej. Dane uzyskane przez pliki cookie, dotyczące korzystania z tej witryny internetowej (łącznie z Twoim adresem IP), są przekazywane na serwer firmy Google w Stanach Zjednoczonych i tam zapisywane. Google wykorzysta te informacje do przeanalizowania Twojego sposobu korzystania ze strony internetowej, sporządzania raportów dla właściciela strony dotyczących aktywności na stronie oraz do realizowania dalszych usług związanych z korzystaniem ze strony oraz z internetu. Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, o ile jest to wymagane prawem lub jeżeli osoby trzecie przetwarzają te dane na zlecenie firmy Google. Google w żadnym wypadku nie połączy Twojego adresu IP z innymi danymi Google. Możesz zapobiec instalacji plików Cookies za pomocą odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej; zwracamy jednak uwagę, że w takim wypadku pełne korzystanie ze wszystkich dostępnych funkcji przeglądarki może nie być możliwe. Poprzez użytkowanie tej strony internetowej zgadzasz się na wykorzystywanie zgromadzonych przez Google danych dotyczących Twojej osoby w sposób i do celów opisanych powyżej.

W dowolnym momencie możesz sprzeciwić się gromadzeniu i zapisywaniu danych ze skutkiem na przyszłość. W tym celu możesz skorzystać z tej wtyczki.

Nasza strona internetowa wykorzystuje funkcję anonimizacji oferowaną przez Google. W ramach tej usługi adresy IP są zapisywane i przetwarzane dalej tylko w skróconej formie, co uniemożliwia ich powiązanie z konkretną osobą.

Kod Google Analytics zaimplementowany na tej stronie wspiera reklamy displayowe. W ramach kodu Google Analytics dotyczącego reklam displayowych na tej stronie jest włączony remarketing. Nasze reklamy są wyświetlane na stronach internetowych przez obcych oferentów, m.in. przez Google. My i obcy oferenci, m.in. Google, wykorzystujemy do tego pliki cookie. Połączenie własnych cookie (np. cookie Google Analytics) i obcych cookie (np. DoubleClick) pozwala nam na odpowiednie ukierunkowanie, optymalizację i wyświetlanie reklam na podstawie Twoich wcześniejszych odwiedzin na tej stronie. Za pomocą menedżera ustawień domyślnych możesz wyłączyć Google Analytics dla reklam displayowych i dostosować wyświetlanie w sieci reklamowej Google. Na tej stronie wykorzystujemy ponadto funkcje Google „Raporty Dane demograficzne i Zainteresowania”.

Jeżeli chcesz wyłączyć funkcje reklamowe Google Analytics, możesz to zrobić w następujący sposób: skorzystaj np. z tego linka prowadzącego do Polityki prywatności Google dotyczącej reklam. Możesz również wejść na stronę dezaktywującą Network Advertising Initiative i tam dokonać odpowiednich ustawień.

Stosujemy rozwiązanie oferowane przez AT Internet, które służy do analizy i oceny korzystania z naszej strony internetowej. Celem jest optymalne dostosowanie naszych stron internetowych do Twoich potrzeb. Chcemy poprawić zarówno przyjazność dla użytkownika, jak i jakość naszej witryny internetowej i na bieżąco, w atrakcyjny sposób prezentować Ci ciekawe produkty i informacje.

Wymaga to statystycznego rejestrowania i analizowania zachowania użytkowników na naszych stronach. Pod względem technicznym narzędzie analityczne jest zaprojektowane w taki sposób, że nie daje nam możliwości odniesienia do Ciebie jako osoby i sporządzenia powiązanego z osobą profilu użytkownika na podstawie dostępnych informacji.

AT Internet stosuje w tym celu m.in. pliki cookie. Cookie są zapisywane na Twoim komputerze w formie plików tekstowych. Umożliwiają one identyfikację użytkownika podczas kolejnej wizyty. W dowolnym momencie możesz tak skonfigurować ustawienia swojej przeglądarki, aby pliki cookie były odrzucane lub od razu usuwane. Informacje na ten temat można znaleźć w instrukcjach producenta przeglądarki. Zwracamy uwagę, że ustawienia te mogą uniemożliwić pełne korzystanie ze wszystkich funkcji naszych stron.

W ramach procesu gromadzenia i przetwarzania danych AT Internet wykorzystuje również adres IP naszych użytkowników online. W celu zapewnienia ochrony tych danych są one zapisywane w formie zanonimizowanej na ograniczony okres czasu (6 miesięcy), tak że wszystkie analizy statystyczne odbywają się bez odniesienia do Twojej osoby. AT Internet nie publikuje żadnych statystycznych danych osobowych.

Analizujemy dane w szczególności do celów takich jak: 

  • sporządzanie porównań wydajności lub opłacalności naszych stron,
  • liczenie odwiedzających,
  • śledzenie przyjmowania do wiadomości np. reklam online wyświetlanych na stronie internetowej, programów partnerskich i lojalnościowych, treści typu Rich Media lub specjalnych kampanii,
  • mierzenie obszarów strony internetowej, które są dla Ciebie szczególnie atrakcyjne,
  • analiza miejsca pochodzenia użytkowników internetowych w celu lokalnej optymalizacji naszej oferty.

Reklamy online: wiadomości reklamowe, które można zobaczyć w internecie.